عاجل

حاكم تفير الروسية يقول إن إمدادت الغاز والكهرباء مستمرة بالرغم من الهجوم الأوكراني

logo
منوعات

أول تعليق من عصام صاصا بعد خروجه من السجن

أول تعليق من عصام صاصا بعد خروجه من السجن
07 مايو 2024، 4:01 م

قال مغني المهرجانات المصري عصام صاصا معلقا على حادثة الدهس بعد قضائه يوما في السجن، إن ما حصل كان قضاء ربنا.

وفي أول تعليق له بعد إخلاء سبيله قال عصام صاصا على خاصية القصص المصورة عبر حسابه الشخصي على "إنستغرام": "الحمد لله على قضاء ربنا اللهم لا اعتراض، ربنا يرحم الراجل اللي أنا هفضل شايل ذنبه طول عمري، بس ربنا شاهد على اللي حصل، ومحدش هيحس باللي أنا شوفته وعشته الساعات اللي فاتت".

وأضاف صاصا في تدوينته: "ربنا يصبر أهله ويرحمه وشكرا لكل إخواتي اللي سألوا عليا وشكرا لكل الناس اللي دافعت عن عصام وعارفة إن عصام عمره ما يؤذي حد بس ده قضاء ربنا".

 وعن تفاصيل الواقعة أوضح عصام صاصا: "أنا طبعا ليا حق الرد بس أنا فعلا تعبان جدا واللي أنا فيه مش سهل، يا ريت تقدروا ده ولما أحس إني بقيت أحسن شوية، هوضح كل حاجة".

وكانت السلطات الأمنية، قد ألقت القبض على المطرب المصري الشاب عصام صاصا، أمس الإثنين؛ بتهمة قتل شاب يدعى "أحمد مفتاح"، يبلغ من العمر 40 عاما، دهسا بسيارته على الطريق الدائري بمنطقة "المنيب" بمحافظة الجيزة.

وقالت محامية صاصا، إن النيابة أخلت سبيل موكلها بكفالة 30 ألف جنيه مصري، مؤكدة أن عصام هو من أبلغ عن الحادثة فور وقوعها، وأنه لم يفر من مكان الحادث بحسب ما زعم بعضهم.

ودافع عصام صاصا عن نفسه أمام جهات التحقيق، مؤكدا أنه لم يقد السيارة بشكل متهور، وأن رجلين عبرا أمامه الطريق بشكل خاطئ وعلى بعد أمتار قليلة للغاية، فلم يستطع تجنب أحدهما، مؤكدا أنه اصطدم به رغما عنه.

logo
تابعونا على
جميع الحقوق محفوظة ©️ 2024 شركة إرم ميديا - Erem Media FZ LLC