الأمم المتحدة: لن ننشر قوات حفظ سلام في ليبيا

الأمم المتحدة: لن ننشر قوات حفظ سلام في ليبيا
French Soldiers from the 517éme Régiment du Train de Chateauroux (France) on March 15, 2009 receive their blue UN peacekeeping berets in the eastern Chadian town of Abeche in a symbolic handover ceremony attended by senior officials and diplomats, including French Foreign Minister Bernard Kouchner. Some 5,200 peacekeepers from the UN's MINURCAT mission are now charged with protecting refugees from Sudan's strife-torn Darfur region and people displaced by a rebel insurgency in Chad and northern Central African Republic, though roughly 2,000 members of the European force will remain for a few more months under the UN beret until African and Nepalese units arrive. AFP PHOTO / PHILIPPE HUGUEN (Photo credit should read PHILIPPE HUGUEN/AFP/Getty Images)

المصدر: الأناضول

نفت البعثة الأممية إلى ليبيا أنباءً تناقلتها وسائل إعلام، أمس الجمعة، حول نشر قوة حفظ سلام تابعة للأمم المتحدة في ليبيا، وقالت البعثة، في بيان عبر موقعها الإلكتروني:“إنها تنفي بشكل قاطع“ صحة تلك الأنباء.

وأضافت أن الممثل الخاص للأمين العام للأمم المتحدة في ليبيا غسان سلامة  قال مرارًا:“إن بعثة الأمم المتحدة للدعم في ليبيا بدأت بالعودة تدريجيًا إلى ليبيا، وذلك يعني زيادة عدد موظفيها بما في ذلك أفراد الأمن التي تنحصر مهمتهم فقط بحراسة موظفي الأمم المتحدة داخل مقرها في طرابلس“.

وأكد البيان أن بعثة الأمم المتحدة للدعم في ليبيا هي ”بعثة سياسية وولايتها التي حددها مجلس الأمن الدولي في القرار رقم 2009 لعام 2011 لا تسمح بوجود قوة لحفظ السلام للعمل في ليبيا“.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com