النظام السوري يقصف مواقع لـ“داعش“ في الرقة

النظام السوري يقصف مواقع لـ“داعش“ في الرقة
A militant Islamist fighter uses a mobile to film his fellow fighters taking part in a military parade along the streets of Syria's northern Raqqa province June 30, 2014. The fighters held the parade to celebrate their declaration of an Islamic "caliphate" after the group captured territory in neighbouring Iraq, a monitoring service said. The Islamic State, an al Qaeda offshoot previously known as Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL), posted pictures online on Sunday of people waving black flags from cars and holding guns in the air, the SITE monitoring service said. Picture taken June 30, 2014. REUTERS/Stringer (SYRIA - Tags: POLITICS CIVIL UNREST CONFLICT)

المصدر: وكالات - إرم نيوز

قصف الطيران السوري، اليوم الخميس، مواقع إلى الغرب من مدينة الرقة على الضفة الجنوبية لنهر الفرات، حسب ما ذكرته وسائل إعلام رسمية.

ونسبت وسائل الإعلام إلى مصدر عسكري قوله ”سلاح الجو في الجيش العربي السوري يدمر مقرات وعربات وآليات مدرعة لتنظيم ”داعش“ الإرهابي في قرى دير مليحان ودبسي عفنان والقادسية بريف الرقة الغربي“.

من ناحية أخرى، تتقدم فصائل سورية مسلحة مدعومة من الولايات المتحدة على مشارف مدينة الرقة في الأيام الأولى من هجوم يهدف لبسط السيطرة على قاعدة عمليات تنظيم ”داعش“ المتشدد في سوريا.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com

مواد مقترحة