ترامب يدعم خروج بريطانيا من الاتحاد الأوروبي

ترامب يدعم خروج بريطانيا من الاتحاد الأوروبي
Real estate mogul Donald Trump announces his bid for the presidency in the 2016 presidential race during an event at the Trump Tower on the Fifth Avenue in New York City on June 16, 2015. Trump, one of America's most flamboyant and outspoken billionaires, threw his hat into the race Tuesday for the White House, promising to make America great again. The 69-year-old long-shot candidate ridiculed the country's current crop of politicians and vowed to take on the growing might of China in a speech launching his run for the presidency in 2016. "I am officially running for president of the United States and we are going to make our country great again," he said from a podium bedecked in US flags at Trump Tower on New York's Fifth Avenue. The tycoon strode onto the stage after sailing down an escalator to the strains of "Rockin' In The Free World" by Canadian singer Neil Young after being introduced by daughter Ivanka. His announcement follows years of speculation that the man known to millions as the bouffant-haired host of American reality TV game show "The Apprentice" would one day enter politics. Trump identifies himself as a Republican, and has supported Republican candidates in the past. But in his announcement speech he did not explicitly say if he was running for the party's nomination or as an independent.AFP PHOTO/ KENA BETANCUR (Photo credit should read KENA BETANCUR/AFP/Getty Images)

المصدر: واشنطن - إرم نيوز

عبر دونالد ترامب المرشح الجمهوري المفترض في انتخابات الرئاسة الأمريكية عن دعمه لخروج بريطانيا من الاتحاد الأوروبي مكرراً قبل أيام من الاستفتاء على هذه المسألة موقفه بأن بريطانيا ستكون أفضل حالاً خارج الاتحاد.

وقال ترامب في مقابلة صحفية إنه يدعم التصويت على الخروج في الوقت الذي استؤنفت فيه الحملات الدعائية لمعسكري الخروج والبقاء في الاتحاد الأوروبي بعد توقف دام ثلاثة أيام في أعقاب مقتل النائبة جو كوكس.

وأضاف ترامب لصحيفة صنداي تايمز ”شخصياً سأكون أكثر ميلاً (إلى التصويت) للخروج لأسباب كثيرة مثل التقليل إلى حد كبير من البيروقراطية. لكنني لست مواطناً بريطانياً. وهذا رأيي فقط.“

وقال الملياردير الأمريكي للصحيفة إنه سيسعى لبناء علاقات دولية جيدة في حال انتخب رئيسا للولايات المتحدة في نوفمبر تشرين الثاني بما في ذلك مع رئيس الوزراء البريطاني ديفيد كاميرون.

وكان كاميرون وصف اقتراح ترامب حظر دخول المسلمين مؤقتا إلى الولايات المتحدة بأنه ”مثير للخلاف وغبي وخاطئ.“

وكان ترامب قال في مايو/أيار الماضي إن بريطانيا ستكون أفضل حالا خارج الاتحاد الأوروبي بسبب ارتفاع معدلات الهجرة.

وأظهرت استطلاعات الرأي التي أجريت في الآونة الأخيرة أن معسكر ”البقاء“ في الاتحاد الأوروبي اكتسب زخماً من جديد على الرغم من أن الصورة العامة ما زالت تظهر انقسام الناخبين بين الرأيين.

ومن المتوقع أن يزور ترامب بريطانيا بعد يوم من الاستفتاء لتفقد ملعبي جولف يملكهما في اسكتلندا موطن والدته.

وأشار ترامب إلى أنه سيسعى إلى تحسين العلاقات التجارية بين بلاده والصين في حال انتخب رئيسا كما سيعمل عن كثب مع روسيا وقد يشمل هذا التعاون في قتال تنظيم الدولة الإسلامية.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com