محمد إمام يتصدى لمحاولات الإيقاع بينه وبين ”السقا ورمضان“ (صورة)

محمد إمام يتصدى لمحاولات الإيقاع بينه وبين ”السقا ورمضان“ (صورة)

المصدر: شيرين الجمال- إرم نيوز

تصدى الفنان المصري محمد إمام، لمحاولات العديد من وسائل الإعلام، للإيقاع بينه وبين النجمين أحمد السقا ومحمد رمضان، من خلال الحديث عن أن فيلمه الجديد ”جحيم في الهند“ أطاح بفيلم ”من 30 سنة“ ومسرحية ”أهلاً رمضان“، في موسم عيد الفطر.

وعلق إمام على عنوان أحد الأخبار ”محمد إمام يستعرض قوته على السقا وشعبية محمد رمضان“، قائلًا: ”أنا اشكر كاتب المقال على حماسته لي،  طبعًا مع اعتراضي على المانشيت، وكنت اريد أن أوضح أمرا بالمناسبة ، إن أول اتنين قاما بتهنئتي على إيرادات الفيلم، هما أخي الكبير أحمد السقا وأخي الصغير محمد رمضان،  مثلما كنت دائمًا أهنئهما على نجاحاتهما“.

ssss

وتابع النجم الشاب: ”يا جماعة نحن كلنا في الوسط  ده عِشرة عمر، وواكلين مع بعض عيش وملح، إحنا ليه دايمًا بنقارن نجاح بنجاح، أو لو حد نجح بنقلل من نجاح التاني !؟، ربنا هو اللي بيوزع الأرزاق، وماحدش بياخد رزق حد، وكل المنافسات دي في صالح الجمهور في الأخر، لأنها بتدفع كل واحد إنه يعمل أعمال حلوة تعجبكم“. 

واختتم حديثه قائلًا: ”بتمنى إن كل الأفلام تجيب أعلى الأرقام، وإن الجيل ده يقدر يغير شكل السينما المصرية، إحنا فعلًا أصحاب وحبايب، فأرجو عدم إثارة أي فتن أو ضغائن، وخلينا نشتغل في هدوء“.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com

مواد مقترحة