أحمد حلمي يعتزل الإنتاج بعد تسريب فيلمه الجديد

أحمد حلمي يعتزل الإنتاج بعد تسريب ف...

الفنان المصري يعتبر كل من يشاهد فيلمه الجديد "صنع في مصر" على الإنترنت، مشارك أيضاً في تسريب الفيلم.

المصدر: إرم - من محمود صبري

أعرب الفنان المصري أحمد حلمي عن غضبه الشديد من تسريب فيلمه الجديد ”صنع في مصر“ على الإنترنت، بعد طرحه في دور العرض بأيام قليلة، مشيراً إلى أنه لم ينتج أي فيلم مرة أخرى.

وكتب حلمي عبر صفحته الرسمية على موقع ”فيسبوك“: ”طول عمر الحرامي بيسرق في الخباثة، وبيبيع اللي سرقه في الخباثة، ويموت في جلده من الخوف لو حد شك أنه حرامي“.

وأضاف حلمي: ”إنما للأسف الأخلاق عند البعض أتشقلبت، وقلة الضمير بقت هي قمة الشرف، لا أملك غير إني أقول حسبي الله ونعم الوكيل، والله يسامح كل واحد ساهم أو شارك من قريب أو من بعيد في تسريب وسرقة الفيلم ووضعه على الإنترنت“.

واستكمل أحمد حلمي حديثه قائلا: ”بس يارب يكونوا عارفين كمان أنهم وهما قاعدين بيتفرجوا على الفيلم على النت، أنهم كده بيبقوا مشاركين أكتر من اللي سرب الفيلم، واخيرا وببساطه طول ما الأفلام بتتسرب، وطول ما الناس بتتفرج عليها على النت، مش هيبقي في منتجين تنتج، وانا أولهم“.

وأضاف: ”أنا انتجت 3 أفلام والتلاته اتسربوا، علشان كده أنا مش هانتج تاني.. والله يكون في عون اي منتج محترم عايز يكمل المشوار.

ومن جدير ذكر فيلم ”صنع في مصر“ هو من تأليف مصطفى حلمي، وإخراج عمرو سلامة، وبطولة ياسمين رئيس، ودلال عبد العزيز، وبدأ عرضه بالتزامن مع أول أيام عيد الفطر المبارك.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com