انفجار هائل في أكبر مجمع للبتروكيماويات بإيران

انفجار هائل في أكبر مجمع للبتروكيماويات بإيران
030328-M-0000X-005 Southern Iraq (Mar. 27, 2003) -- Kuwaiti firefighters fight to secure a burning oil well in the Rumaila oilfields, set ablaze by Iraqi military forces. Efforts are underway to extinguish fires and protect the region from environmental disaster. Protection of these fields is considered critical to the Iraqi people in support of Operation Iraqi Freedom. Operation Iraqi Freedom is the multi-national coalition effort to liberate the Iraqi people, eliminate Iraqi's weapons of mass destruction, and end the regime of Saddam Hussein. U.S. Marine Corps photo by Pfc. Mary Rose Xenikakis. (RELEASED)

المصدر: طهران - إرم نيوز

 قالت الوكالة الإيرانية للأنباء على موقعها الالكتروني، إن حريقا اندلع في وحدة بمجمع بو علي سينا لتكرير البتروكيماويات في بندر ماهشهر مساء اليوم الأربعاء.

ونقلت الوكالة عن هاشم باليدي المدير العام لإدارة الأزمات في إقليم خوزستان، إن السلطات في المدينة تمكنت من منع انتشار الحريق إلى وحدات أخرى في المجمع الواقع بمنطقة بندر الإمام الخميني الاقتصادية الخاصة. وذكر التقرير أنه لم ترد تقارير عن وقوع خسائر بشرية.

وأضاف أن السلطات بصدد إرسال طائرات لمكافحة الحرائق إلى المنطقة. ولم يتم الكشف عن سبب الحريق، فيما لم يعرف على الفور حجم الانتاج الذي قد يتأثر بالحريق.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com