الأولتراس يعلن حضور لقاء الأهلي والجيش
الأولتراس يعلن حضور لقاء الأهلي والجيشالأولتراس يعلن حضور لقاء الأهلي والجيش

الأولتراس يعلن حضور لقاء الأهلي والجيش

أعلنت رابطة مشجعي النادي الأهلي "الأولتراس"، حضور لقاء الفريق المقبل أمام طلائع الجيش غدًا الخميس، في افتتاح بطولة الدوري العام لكرة القدم.

وأصدرت الرابطة بيانًا رسميًا، تعلن فيه حضورها لقاء الفريق الأحمر، وجاء نص البيان كالتالي:

"عجبكم شكل الجمهور في السوبر؟؟ حسيتوا إن الجمهور مهم يبقى في المباريات.. فهمتوا معنى الكرة للجماهير؟؟ اللي شفتوه هيفرق معاكوا في حاجة؟؟ هيخليكم تفكروا في حلول.

كلها تساؤلات غالبا محدش هايجاوب عليها.. وللعلم، الجمهور المصري هو الجمهور المصري في أي مكان، لما بيحس بالمسئولية بيكون قدها.

جمهور الكورة عايز يرجع الاستاد.. عايز يبقى في مكانه الطبيعي.. واضحة ومش محتاج لا تفسير ولا شرح.

جمهور الأهلى تواجد في مباراة أورلاندو في بطولة الكونفيدرالية.. ورغم هزيمة الأهلي لكن المباراة عدت بسلام.. ونفس الجمهور تواجد في تدريبات الفريق مرات ومرات ومرات، وبالآلاف، وبرضو مفيش مشاكل حصلت.

الجمهور طرح أفكار كتير.. إما شركات خاصة للتأمين.. أو إن الجمهور يأمّن نفسه بمساعدة أمن النادي الأهلي.. واستعداد الجمهور للتفتيش.. لكن لا حياة لمن تنادي!!

الحديث عن صعوبة حضور الجمهور بسبب الانتخابات شيء غريب.. وإذا كان المسئولين مشغولين بالانتخابات.. مفيش أي مشكلة يسيبوا الكورة للجمهور، وهو على أتم الاستعداد للحضور وتنظيم نفسه بنفسه بمشاركة من أمن النادي الأهلي.

بداية الدوري الجديد بدون جمهور هو استمرار لقتل كرة القدم في مصر.. وعليه.. تقرر تجمع جمهور الأهلي وجميع سكاشن أولتراس أهلاوي في القاهرة والمحافظات يوم الخميس القادم، لحضور أولى مباريات الفريق في الدوري العام أمام طلائع الجيش.. التجمع الساعة الخامسة مساءً أمام بانوراما 6 أكتوبر– صلاح سالم .. للتجمع والتحرك إلى استاد بتروسبورت.

الكرة للجماهير".

الأكثر قراءة

No stories found.


logo
إرم نيوز
www.eremnews.com