الشرطة البريطانية تنفي تعرض رجل وامرأة أصيبا بإعياء في سالزبري لغاز أعصاب

الشرطة البريطانية تنفي تعرض رجل وامرأة أصيبا بإعياء في سالزبري لغاز أعصاب
LONDON, ENGLAND - APRIL 23: Police officers stand guard as The President of The United States, Barack Obama, arrives in his motorcade ahead of a 'Town Hall' discussion with British youth at the Royal Horticultural Halls on April 23, 2016 in London, England. The President and his wife are currently on a brief visit to the UK where they visited HM Queen Elizabeth II at Windsor Castle yesterday and later had dinner with Prince William and his wife Catherine, Duchess of Cambridge at Kensington Palace. Mr Obama also visited 10 Downing and held a joint press conference with British Prime Minister David Cameron where he stated his case for the UK to remain inside the European Union. (Photo by Dan Kitwood/Getty Images)

المصدر: رويترز

 كشفت الشرطة البريطانية، يوم الثلاثاء، عن أن  شخصين أصيبا بإعياء في مطعم بمدينة سالزبري، التي تعرض فيها عميل روسي سابق وابنته لهجوم بغاز أعصاب في مارس /آذار الماضي لم يتعرضا لأي نوع من غازات الأعصاب.

واعلنت شرطة ويلتشير: ”إنه وبعد ظهور نتائج الاختبارات لا توجد شبهة  في الوقت الراهن تجاه  هذه الواقعة“، مؤكدة استمرار التحقيق بشأن الحادث الذي وقع في وقت متأخر يوم الأحد.

وكانت بريطانيا  قد وجهت الاتهام لضابطين روسيين باستخدام غاز الأعصاب نوفيتشوك في الهجوم على سيرغي سكريبال وابنته في المقبل نفت روسيا أي ضلوع  لها في الحادث.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com