مسؤلون أمميون يحذرون من مجاعة ”مرتقبة“ في جنوب السودان

مسؤلون أمميون يحذرون من مجاعة ”مرتقبة“ في جنوب السودان
TO GO WITH AFP STORY BY PETER MARTELL (FILES) - A picture taken on July 25, 2015 shows internally displaced women and children waiting for their food ration after an humanitarian airdrop by World Food Programme (WFP) in a small locality in Mayendit County of Unity State. Weeks after UN-backed experts warned that thousands are dying of starvation in South Sudan war zones, aid agencies say they cannot access areas to stave off famine because of "spiralling" violence. In October 2015, UN agencies said 30,000 people were starving to death in Unity state, with Integrated Food Security Phase Classification (IPC) experts warning of a "concrete risk of famine" before the end of the year if fighting continues and aid does not reach the hardest hit areas. AFP PHOTO / CHARLES LOMODONG

المصدر: رويترز

 أفاد مسح لمجموعة متخصصة تضم مسؤولين من جنوب السودان والأمم المتحدة اليوم الاثنين، بأن المجاعة ستهدد البلاد من جديد خلال أشهر، مع احتمال أن يواجه 155 ألف شخص وضعًا كارثيًا بين مايو/ أيار ويوليو/ تموز من العام الجاري.

وقال المسح، إن 5.3 مليون، أي 48 في المئة من السكان، يعانون -بالفعل- أزمة أو وضعًا طارئًا،  وهما المرحلتان الثالثة والرابعة على مقياس من خمس نقاط، وقد يصل 155 ألفًا إلى المرحلة الخامسة وهي المجاعة في وقت لاحق من هذا العام.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com