صور.. عمرو مصطفى يفتح النار على عمرو دياب وتامر حسني – إرم نيوز‬‎

صور.. عمرو مصطفى يفتح النار على عمرو دياب وتامر حسني

صور.. عمرو مصطفى يفتح النار على عمرو دياب وتامر حسني

المصدر: إرم - من دعاء السيد

فتح الملحن المصري عمرو مصطفى النار على كل من الفنانين عمرو دياب وتامر حسني، حيث هاجمهما بشكل عنيف، ووصل الأمر في بعض العبارات إلى السب والقذف.

وأعرب مصطفى على صفحته الشخصية على ”تويتر“، عن غضبه من هجوم معجبي الفنان عمرو دياب عليه، بسبب قيامه بالتلميح إلى أن دياب قلده، عن طريق ارتداء نفس الـ“تي شيرت“ الذي سبق وأن ارتداه قبل شهرين من طرح الألبوم، فضلا عن قيامهم بتوبيخه لأنه لم يحترم من كان السبب في شهرته وتقديمه للعالم الفني.

وهو ما دفعه لتوجيه رسالة قائلاً: ”للتوضيح فقط والتوضيح للجزم الي دخلت تحسسني أني ولا حاجه..لو همشي بطريقتكم في التعبير هقول ملعون أبوكم لأبوه ..لكن انا دائماً بحترم الكبير وبقدره ”.

وتابع: ”ومن قدمني للجمهور هو الشاعر العظيم عادل عمر .. وبعدين أنتم مين يا تافه النجاح يملكه الله وحده وليس الأشخاص“.

وأضاف: ”أنا بحب الناس كلها وبتمني للجميع النجاح وقلبي عمره ما شال ذره حقد لأي شخص انا ربنا نجحني بأقوى نجاح ببشره خير ”، وتابع: ”الشتيمة مش أستيل نجمكم خلو بالكم المدرسه دي بتاعه زفت الجيل .. اتقلوا علشان الي قادم هيوجع فسيبوا الباب مفتوح علشان متمتوش من الغيظ“.

وكتب: ”قولت مليون مره محدش يستفزني لان بيجيب نتيجه عكسيه معايا وبيتم تفويض امري لله وبنتصر في الاخر فبلاش استفزاز أرجوكم لان دلوقتي اقسم بالله لا يشغل بالي غير التاريخ والأغاني الوطنيه وتسجيل هذه الحقبة وتوثيقها بأغاني زي يا مصريين وبشره خير علمونا في مدرستنا وطوبه فوق طوبه“.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com