أوباما وميركل يصفان الضربات الجوية على حلب بــ ”الوحشية“ – إرم نيوز‬‎

أوباما وميركل يصفان الضربات الجوية على حلب بــ ”الوحشية“

أوباما وميركل يصفان الضربات الجوية على حلب بــ ”الوحشية“
(FILES) This picture taken on June 5, 2009 shows US President Barack Obama and German Chancellor Angela Merkel listening to translations during a press conference at Dresden Castle in the center of the eastern German town of Dresden. Germany on October 24, 2013 summoned the US ambassador to Berlin over suspicions that Washington spied on Chancellor Angela Merkel's mobile phone, a foreign ministry spokeswoman said. Foreign Minister Guido Westerwelle will personally meet with US envoy John B. Emerson later Thursday, the spokeswoman told AFP, in a highly unusual step between the decades-long allies. . AFP PHOTO / Saul LOEB

المصدر: وكالات - إرم نيوز

دان كل من الرئيس الأمريكي باراك أوباما والمستشارة الألمانية أنجيلا ميركل بشدة الضربات الجوية السورية والروسية على حلب، واتفقا على وصفها بالوحشية.

وقال البيت الأبيض في بيان إن الرئيس أوباما تحدث هاتفيا يوم الخميس إلى المستشارة الألمانية أنجيلا ميركل وأنهما ”أدانا بقوة الضربات الجوية الوحشية التي تشنها روسيا والنظام السوري على شرق حلب“.

وجاء في البيان ”اتفقا على أن روسيا والنظام السوري يتحملان مسؤولية خاصة في إنهاء القتال في سوريا وتمكين الأمم المتحدة من الوصول للمناطق المحاصرة والتي يصعب بلوغها في سوريا لتوصيل المساعدات الإنسانية“.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com