بالصور.. اكتشاف 72 مقبرة جماعية لداعش

بالصور.. اكتشاف 72 مقبرة جماعية لداعش

المصدر: متابعات- إرم نيوز

كشفت وكالة ”اسوشييتد برس“ الثلاثاء، عن العثور على حوالي 72 مقبرة جماعية، في المناطق التي تم تحريرها من قبضة تنظيم داعش في العراق وسوريا.

والرقم المذكور مرشح للارتفاع مع تحرير المزيد من المناطق في سوريا والعراق، فغالبا ما يرتكب التنظيم مجازر بحق أهالي المناطق التي يحتلها لتهم كثيرة، أغلبها يتعلق بالجاسوسية أو بخرق قوانين التنظيم المتشددة.

وعكفت ”اسوشييتد برس“  على إجراء تحقيق استقصائي، اشتمل على صور بالأقمار الصناعية ومقابلات شخصية حصرية، للكشف عن ”الكارثة الإنسانية“ التي تسبب بها التنظيم.

ومن بين المعلومات الصادمة التي توصلت إليها الوكالة، احتواء 17 مقبرة جماعية بمناطق مختلفة في سوريا على جثث يتراوح عددها ما بين 5200-15 ألف جثة، والعثور على على مقبرة جماعية في سجن بادوش المركزي قرب الموصل تحتوي على 600 جثة.

This image released by the the Mass Graves Directorate of the Kurdish Regional Government shows a human jaw bone exhumed from a mass grave containing Yazidis killed by Islamic State militants in the Sinjar region of northern Iraq in 2015. An analysis by The Associated Press has found 72 mass graves left behind by Islamic State extremists in Iraq and Syria, and many more are expected to be discovered as the group loses territory. (Kurdish Mass Graves Directorate via AP)

In this May 17, 2016 photo, Sirwan Jalal, Director of Mass Graves for the Kurdish Regional Government, points to an image of the site of a mass grave during an interview with the Associated Press in Irbil, northern Iraq. An analysis by The AP has found 72 mass graves left behind by Islamic State extremists in Iraq and Syria, and many more are expected to be discovered as the group loses territory. (AP Photo/Maya Alleruzzo)

1

This image released by the the Mass Graves Directorate of the Kurdish Regional Government shows a human skull in a mass grave containing Yazidis killed by Islamic State militants in the Sinjar region of northern Iraq in May, 2015. An analysis by The Associated Press has found 72 mass graves left behind by Islamic State extremists in Iraq and Syria, and many more are expected to be discovered as the group loses territory. (Kurdish Mass Graves Directorate via AP)

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com