الجيش السوري يحرر 19 مختطفة درزية من قبضة تنظيم داعش

الجيش السوري يحرر 19 مختطفة درزية من قبضة تنظيم داعش
In this photo released on June 5, 2013 by the Syrian official news agency SANA, a Syrian soldier loyal to President Bashar Assad aims his weapon near the Homs-Damascus highway, central Syria. Syrian troops and their Lebanese Hezbollah allies captured a strategic border town Wednesday after a grueling three-week battle, dealing a severe blow to rebels and opening the door for President Bashar Assad's regime to seize back the country's central heartland. The regime triumph in Qusair, which Assad's forces had bombarded for months without success, demonstrates the potentially game-changing role of Hezbollah in Syria's civil war. (AP Photo/SANA)

المصدر: فريق التحرير

أفادت وكالة الأنباء السورية ”سانا“، أن قوات تابعة للجيش السوري تمكنت من تحرير 19 امرأة درزية من محافظة السويداء، كنّ مختطفات من قبل عناصر من تنظيم داعش.

وقالت الوكالة في خبر عاجل، إن قوات الجيش اشتبكت مع عناصر من تنظيم داعش في منطقة ”حميمة“ شمال تدمر، وإنها تمكنت من تحرير المختطفات وقتل الإرهابيين.

وذكر التلفزيون الرسمي، أن القوات الحكومية حررت المجموعة في منطقة تقع إلى الشمال الشرقي من صحراء مدينة تدمر، ووصف العملية بأنها ”بطولية ودقيقة“.

وكان تنظيم داعش قد اختطف نساء وأطفالًا من المحافظة، ذات الغالبية الدرزية في جنوب سوريا.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com

مواد مقترحة