”أوبر“ تزود سياراتها بمستشعرات تصور الطرق وتفاصيلها بشكل كامل

”أوبر“ تزود سياراتها بمستشعرات تصور الطرق وتفاصيلها بشكل كامل
An illustration picture shows the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt high court will hold a hearing on a recent lawsuit brought against Uberpop by Taxi Deutschland on Tuesday. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. The company has faced regulatory scrutiny and court injunctions from its early days, even as it has expanded rapidly into roughly 150 cities around the world. REUTERS/Kai Pfaffenbach (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

المصدر: محمد عادل - إرم نيوز

أعلنت شركة أوبر أنها تعمل حاليا على تطوير سياراتها في سنغافورة بحيث تتمكن من جمع معلومات متكاملة عن الطرق، من خلال مستشعرات سيتم تركيبها في السيارات، وفقا لما جاء على موقع ذا فيرج التقني.

وأشار مدير المنتج بأوبر مانيك جوبتا إلى أن الشركة تحاول أن ترسم صورة دقيقة للشوارع في العالم لتصنع منها خرائط ثلاثية الأبعاد لتطور من خدمتها بشكل كبير في الفترة المقبلة، وذلك سيفيد أيضا في خططها لإطلاق خدمتها عبر سيارات ذاتية القيادة في الطرق، حسب تعبيره.

وتأتي هذه الخطط ضمن سعي الشركة للاستقلال عن خرائط غوغل التي تعتمد عليها بشكل أساسي في تقديم الخدمة، مما سيسهل عليها عملية تطوير خدمات التاكسي والاكتفاء الذاتي بخرائطها.

وتعتبر سنغافورة أول دولة آسيوية يتم فيها هذا الاتجاه الجديد، إلى جانب مجموعة دول حول العالم وهم الولايات المتحدة والمملكة المتحدة وأستراليا والمكسيك وكندا وجنوب أفريقيا.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات desk (at) eremnews.com