حرب خفية ضد فريق عمرو دياب الفني

حرب خفية ضد فريق عمرو دياب الفني
المصدر: القاهرة – من مصطفى القياس

في الوقت الذي قام الهضبة، عمرو دياب، بتقديم فريق عمل ألبومه الجديد ومنهم إسلام زكي وتامر علي وغيرهم في حفله الأخير بمنتجع “موسى كوست”، تعرض فريق عمل ألبومه لحرب خفية من بعض المُلحنين والشعراء المصريين الذين قاطعهم عمرو دياب مُنذ فترة.

وتعليقاً على ما تعرض له فريق عمل الألبوم من هجوم، فقد كتب الملحن إسلام زكي على صفحته على “فيسبوك” والذي يتعاون معه عمرو دياب في أغنيتين من ألبومه: “والله كان في ناس بحترمها عندي لشخصها ولمزيكتها.. بس للاسف هما قلبو الموضوع أهلي وزمالك مش عارف ليه و سايبين الناس كمان تشتم فينا عندهم وياريت بيمسحو الكلام دة ﻷ دول بيرودو عليهم وموافقينهم.. عيب والله اللي بيحصل دة.. ياريت نحترم بعض شوية انتو كدة بتقللو من قيمة المطرب اللي انتو بتحبو مهما كان انتماءك وحبك ليه.. وانا في الاخر دة شغلي ورزقي كمان سواء ملحن أو موزع مش حكر على حد والمطرب هو اللي بيختار اللي بيعجبه ويغنيه مش انا”.

والجدير بالذكر، أن فريق عمل ألبوم عمرو دياب قد تعرض لهجوم شديد وقذف من جمهور الشعراء والملحنين الذين قاطعهم دياب مُنذ سنوات ورفض التعاون الفني معهم مُجدداً ليُثبت لهم أنهم ليسوا السبب في نجاحه بل هو السبب في نجاحهم.

للتصحيح أو إبداء أي ملاحظات:desk (at) eremnews.com
تاريخ النشر
تاريخ التحديث